Ace Grading -greidauspalvelun ehdot

Nämä ehdot koskevat TCG-kaupan asiakkaiden tekemiä tilauksia ”Ace Grading -greidauspalvelu”-tuotteelle.

Näiden ehtojen lisäksi greidauspalvelun käytössä sovelletaan palveluntarjoajan Ace Gradingin palveluehtoja (englanniksi).

1. Greidauspalvelun toiminta

TCG-kaupan greidauspalvelu on palvelu-tuote, jota tarjoamme Suomessa asuville asiakkaillemme. Palvelu sisältää asiakkaan keräilykorttien vastaanottamisen, korttien toimittamisen oikeaoppisesti Ace Grading -greidauspalvelulle, greidattujen korttien vastaanottamisen ja toimittamisen takaisin asiakkaalle.

Greidauspalvelu toimii näin:

  1. Tilaa greidauspalvelu TCG-kaupan verkkokaupasta tilaamalla tämä tuote.
    • Lisää tuote ostoskoriin jokaista greidattavaa korttia kohden. Jos greidaat esimerkiksi 5 korttia, lisää tuote 5 kertaa ostoskoriin.
    • Voit lisätä useilla eri labeleilla olevia kortteja samaan tilaukseen.
    • Jos olet tilaamassa Ace Labelia, varmistathan Ace Gradingin tietokannasta, että korttiisi on saatavilla Ace Label. Mikäli tilaat Ace Labelin korttiisi ja sitä ei ole saatavilla, toteutetaan greidaus Colour Matchina. Asiakkaan virheellisesti tilaaman Ace Labelin ja Colour Match -labelin hintaerotusta ei palauteta.
  2. Kun olet tehnyt tilauksen, pakkaa korttisi hyvin suojattuna semi-rigid sleeviin pakattuna ja mikäli postitat kortit meille, lähetä kortit meille kirjeenä osoitteeseen TCG-kauppa, PL 64, 20101 Turku (katso suosituksemme miten pakata kortit)
    • Suosittelemme lähettämään kortit seurattavana kirjeena (pikkupaketti). TCG-kauppa ei vastaa kuljetuksessa kadonneista lähetyksistä.
    • Huom! Kortit on lähetettävä semi-rigid sleeveissa, ei toploadereissa!
  3. Mikäli toimitat kortit meille Turkuun tai Akaaseen, sovithan toimitusajan sähköpostitse saamiesi ohjeiden mukaisesti.
  4. Rentoudu ja odota korttiesi paluuta greidauspalvelusta!

Käytämme Ace Gradingin Basic Service Leveliä, jossa korttien arvioitu palautumisaika on tällä hetkellä noin 40 työpäivää siitä kun kortit saapuvat Ace Gradingille. Korttien lopullinen palautumisaika asiakkaalle on kuitenkin arviomme mukaan noin 2-3 kuukautta siitä kun asiakas lähettää kortit meille. Tarkkaa toimitusaikaa on vaikea arvioida, sillä lähetämme kortteja greidattavaksi noin 1 kerran kuukaudessa ja viivästykset greidauspalvelun päässä ovat myös mahdollisia.

2. Greidauspalvelun hinta

Greidauspalvelun kokonaishinta koostuu kolmesta (3) asiasta: itse greidauksen hinta, greidauspalvelun toimituskulut sekä TCG-kaupan palvelumaksu.

  • Käytämme Ace Gradingin Basic Service Leveliä, jossa greidauksen hinta on 12,00 € per kortti (sisältäen Suomen arvonlisäveron 25,5 %)
    • Greidauksen hintaan vaikuttaa myös labelin valinta. Tavallinen label sisältyy greidauksen hintaan, Colour Match -label maksaa 1,20 € per kortti ja Ace Label maksaa 3,50 € per kortti
  • TCG-kaupan palvelumaksu on 14,90 € per tilaus
    • Palvelumaksu sisältää korttien vakuuttamisen 2 000 000 € asti. Lue tarkemmat tiedot vakuuttamisesta kohdasta ”3. Korttien vakuutus ja katoamistapaukset”
    • Palvelumaksu sisältää TCG-kaupan työn osuuden greidauspalvelun toteuttamisessa; korttien dokumentoinnin asiakaskohtaisesti, korttien oikeaoppisen pakkaamisen, korttien tietojen syöttämisen Ace Gradingin järjestelmään sekä lähetysten tullausten hoitamiset EU:n ulkopuolelle
  • Katso alta greidauspalvelun toimituskulujen lisätiedot

2.1 Greidauspalvelun toimituskulut

Ace Gradingin greidauspalvelun toimituskulut ovat 1,00 € per greidattava kortti.
Greidauspalvelun toimituskulut sisältävät:

  • Korttien toimitus TCG-kaupan toimistolta Ace Gradingille (DHL)
  • Korttien palautus Ace Gradingilta TCG-kaupan toimistolle (DHL)

Toimituskuluihin lisätään 9,90 € mikäli valitset greidattujen korttien toimitustavaksi postituksen lähimpään noutopisteeseen tai 13,90 € mikäli valitset greidattujen korttien toimitustavaksi postituksen kotiintoimituksella. Greidattujen korttien nouto Nousiaisista tai Akaasta on ilmainen.

Greidatut kortit toimitetaan Matkahuollon Lähellä-pakettina Särkyvää-lisäpalvelulla.

Hinnat sisältävät arvonlisäveron 25,5 %

2.2 Tullimaksut ja arvonlisäverot

Asiakkaan ei tarvitse tullata lähetyksiä missään vaiheessa eikä lähetyksistä tule ylimääräisiä tullimaksuja. Kun tilaat TCG-kaupan greidauspalvelun, näet lopullisen summan kassalla. Kaikki greidauspalvelun yhteydessä ilmoitetut hinnat sisältävät arvonlisäveron 25,5 %.

3. Korttien vakuutus ja katoamistapaukset

Kun asiakas lähettää kortit TCG-kaupalle greidauspalvelun ensimmäisessä vaiheessa, on vastuu korttien hyvästä suojaamisesta kuljetusta varten asiakkaalla. Suosittelemme aina käyttämään lähetystapaa, jossa on seuranta (esim. Postin pikkupaketti).

TCG-kauppa vastaa korttien kunnosta, suojaamisesta ja oikeaoppisesta paketoinnista kun kortit ovat TCG-kaupan hallussa. Kun kortit ovat Ace Gradingin hallussa, korttien kunnosta, suojaamisesta ja oikeaoppisesta käsittelystä vastaa Ace Grading. Kuljetusten aikana asiakkaan kortit ovat vakuutettuina TCG-kaupan toiminnanvastuuvakuutuksella 2 000 000 euroon asti (vakuutuksen tarjoaa If).

Korttien katsotaan olevan TCG-kaupan hallussa silloin kun tilauksen tila on vaiheissa 2, 3, 4 ja 5 (katso tarkemmat tiedot kohdasta ”4. Greidauspalvelun tilauksen vaiheet”). Tilauksissa, joissa greidattujen korttien toimitus tehdään Matkahuollon kautta, kortit ovat vakuutettuina siihen asti kunnes tilaukseen liitetyn Matkahuollon seurannan perusteella lähetys on luovutettu asiakkaalle.

Kaikki greidausprosessissa käytettävät lähetystavat sisältävät seurannan.

Mikäli kortti vahingoittuu tai katoaa sen ollessa Ace Gradingin hallussa, korvaa Ace Grading asiakkaalle kortin arvon Fair Market Value Policyn mukaisesti. Lue lisää täältä (englanniksi). TCG-kaupan toimiessa korttien välittäjänä, korvaus tulee ensin Ace Gradingilta TCG-kaupalle ja TCG-kauppa välittää korvauksen asiakkaalle. TCG-kauppa käyttää myös Fair Market Value Policya kortin arvon määrittämiseen mikäli asiakkaan kortit vahingoittuvat niiden ollessa TCG-kaupan hallussa.

4. Greidauspalvelun tilauksen vaiheet

Greidauspalveluun kuuluu 6 eri tilauksen vaihetta, joista asiakas voi helposti seurata korttien greidauksen etenemistä. Greidauspalvelun vaiheet ovat:

1. Odottaa kortteja asiakkaalta – Tilaus menee automaattisesti tähän vaiheeseen kun asiakas on tehnyt tilauksen verkkokaupasta. Tässä vaiheessa asiakkaan on toimitettava kortit TCG-kaupalle. Saat ohjeet toimitukseen sähköpostitse tilauksen jälkeen.

2. Odottaa greidaukseen lähetystä – TCG-kauppa on vastaanottanut asiakkaan kortit ja kortit odottavat lähetystä Ace Gradingille.

3. Kortit matkalla greidauspalveluun – TCG-kauppa on lähettänyt kortit Ace Gradingille ja ne ovat DHL:n hallussa.

4. Kortit greidattavana – Ace Grading on rekisteröinyt kortit järjestelmäänsä ja 40 työpäivän arvioitu greidausaika lasketaan tästä eteenpäin.

5. Kortit on greidattu – Ace Grading on greidannut kortit ja ne ovat matkalla takaisin TCG-kaupalle. Mikäli asiakas on valinnut greidatuille korteille noudon, olemme asiakkaaseen yhteydessä sähköpostitse kun kortit ovat noudettavissa.

6. Lähetetty – TCG-kauppa on lähettänyt greidatut kortit takaisin asiakkaalle ja asiakas on saanut seurantakoodin, jolla lähetystä voi seurata. Mikäli tilauksen toimitustavaksi on valittu nouto, vaihdetaan tilauksen tila ”Lähetetty”-tilaan sitten kun asiakas on noutanut kortit.

Asiakas voi seurata tilauksen eri vaiheita omalta tililtään kirjautumalla TCG-kaupan verkkokauppaan Tilaukset-osiosta. Lähetämme myös sähköposti-ilmoituksen asiakkaalle aina kun greidauspalvelun tilaus etenee vaiheesta toiseen.

5. Sovellettava lainsäädäntö ja riidanratkaisu

Näihin ehtoihin sovelletaan Suomen lakia. Näillä ehdoilla ei rajata Suomen pakottavan lainsäädännön mukaisia kuluttajan oikeuksia.

Jos palveluntarjoaja ja asiakas eivät pääse neuvotteluteitse yhteisymmärrykseen mahdollisessa riitatilanteessa, ratkaistaan riita ensiasteena Varsinais-Suomen käräjäoikeudessa.

Kuluttajakäyttäjä voi viedä riidan myös kotipaikkansa yleisen alioikeuden ratkaistavaksi ja/tai pyytää riitaan kuluttajariitalautakunnan ratkaisusuositusta. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakuntaan, suosittelemme kuluttajaa olemaan yhteydessä kuluttajaneuvontaan.

Kuluttajaneuvonta: www.kkv.fi/kuluttajaneuvonta

Kuluttajariitalautakunta: www.kuluttajariita.fi, Hämeentie 3, PL 3066, 00531 HELSINKI, kril(at)oikeus.fi

Nämä ehdot on päivitetty 16.5.2025