CGC-greidauspalvelun ehdot

Nämä ehdot koskevat TCG-kaupan asiakkaiden tekemiä tilauksia ”CGC-greidauspalvelu”-tuotteelle.

Näiden ehtojen lisäksi greidauspalvelun käytössä sovelletaan palveluntarjoajan CGC:n palveluehtoja (englanniksi).

1. Greidauspalvelun toiminta

TCG-kaupan greidauspalvelu on palvelu-tuote, jota tarjoamme Suomessa asuville asiakkaillemme. Palvelu sisältää asiakkaan keräilykorttien vastaanottamisen, korttien toimittamisen oikeaoppisesti CGC-greidauspalvelulle, greidattujen korttien vastaanottamisen ja toimittamisen takaisin asiakkaalle.

Greidauspalvelu toimii näin:

  1. Tilaa greidauspalvelu TCG-kaupan verkkokaupasta tilaamalla tämä tuote.
    • Lisää tuote ostoskoriin jokaista greidattavaa korttia kohden. Jos greidaat esimerkiksi 5 korttia, lisää tuote 5 kertaa ostoskoriin.
    • Voit lisätä useilla eri palvelutasoilla olevia kortteja samaan tilaukseen.
    • Huomioithan palvelutasoa valitessasi, että on asiakkaan vastuulla valita oikea palvelutaso greidauspalvelua tilatessa. Mikäli asiakas valitsee liian alhaisen palvelutason, voi CGC veloittaa TCG-kaupalta greidauksen jälkeen ylimääräisen kulun palvelutason nostamisesta vaadittavalle tasolle. Tällaisessa tapauksessa TCG-kauppa lähettää greidauspalvelun tilanneelle asiakkaalle laskun palvelutason nostamisesta. Lue lisää kohdasta ”Palvelutason nostaminen greidauksen jälkeen”.
  2. Kun olet tehnyt tilauksen, pakkaa korttisi hyvin suojattuna semi-rigid sleeviin pakattuna ja mikäli postitat kortit meille, lähetä kortit meille kirjeenä osoitteeseen TCG-kauppa, PL 64, 20101 Turku (katso suosituksemme miten pakata kortit)
    • Suosittelemme lähettämään kortit seurattavana kirjeena (pikkupaketti). TCG-kauppa ei vastaa kuljetuksessa kadonneista lähetyksistä.
    • Huom! Kortit on lähetettävä semi-rigid sleeveissa, ei toploadereissa!
  3. Mikäli toimitat kortit meille Nousiaisiin tai Akaaseen, sovithan toimitusajan sähköpostitse saamiesi ohjeiden mukaisesti.
  4. Rentoudu ja odota korttiesi paluuta greidauspalvelusta!

CGC:n arvioitu greidausaika on 30 työpäivää siitä, kun he ovat vastaanottaneet kortit. Korttien lopullinen palautumisaika asiakkaalle on kuitenkin arviomme mukaan noin 2-3 kuukautta siitä kun asiakas lähettää kortit meille. Tarkkaa toimitusaikaa on vaikea arvioida, sillä lähetämme kortteja greidattavaksi noin 1 kerran kuukaudessa ja viivästykset greidauspalvelun päässä ovat myös mahdollisia.

2. Greidauspalvelun hinta

Greidauspalvelun kokonaishinta koostuu kolmesta (3) asiasta: valittu palvelutaso, greidauspalvelun toimituskulut sekä TCG-kaupan palvelumaksu.

  • Valitse palvelutaso sen perusteella, minkä arvoinen keräilykorttisi on greidauksen jälkeen
    • Ymmärrämme, että kortin tarkkaa arvoa on vaikea tietää etukäteen, mutta pyydämme sinua tekemään omaan harkintaasi perustuvan mahdollisimman tarkan arvion kortin arvosta.
    • Mikäli kortille on valittu liian pieni palvelutaso, voi CGC pyytää lisämaksua palvelutason nostamisesta greidaamisen jälkeen. Tässä tapauksessa TCG-kauppa lähettää asiakkaalle laskun palvelutason nostamisesta. Lue lisää kohdasta ”Palvelutason nostaminen greidauksen jälkeen”.
  • TCG-kaupan palvelumaksu on 14,90 € per tilaus
    • Palvelumaksu sisältää korttien vakuuttamisen 2 000 000 € asti. Lue tarkemmat tiedot vakuuttamisesta kohdasta ”3. Korttien vakuutus ja katoamistapaukset”
    • Palvelumaksu sisältää TCG-kaupan työn osuuden greidauspalvelun toteuttamisessa; korttien dokumentoinnin asiakaskohtaisesti, korttien oikeaoppisen pakkaamisen, korttien tietojen syöttämisen Ace Gradingin järjestelmään sekä lähetysten tullausten hoitamiset EU:n ulkopuolelle
  • Katso alta greidauspalvelun toimituskulujen lisätiedot

2.1 Greidauspalvelun toimituskulut

CGC-greidauspalvelun toimituskulut ovat 1,50 € per greidattava kortti.
Greidauspalvelun toimituskulut sisältävät:

  • Korttien toimitus TCG-kaupan toimistolta CGC:lle (FedEx)
  • Korttien palautus CGC:lta TCG-kaupan toimistolle (FedEx)

Toimituskuluihin lisätään 9,90 € mikäli valitset greidattujen korttien toimitustavaksi postituksen lähimpään noutopisteeseen tai 13,90 € mikäli valitset greidattujen korttien toimitustavaksi postituksen kotiintoimituksella. Greidattujen korttien nouto Nousiaisista tai Akaasta on ilmainen.

Greidatut kortit toimitetaan Matkahuollon Lähellä-pakettina Särkyvää-lisäpalvelulla.

Hinnat sisältävät arvonlisäveron 25,5 %

2.2 Tullimaksut ja arvonlisäverot

Asiakkaan ei tarvitse tullata lähetyksiä missään vaiheessa eikä lähetyksistä tule ylimääräisiä tullimaksuja. Kun tilaat TCG-kaupan greidauspalvelun, näet lopullisen summan kassalla. Kaikki greidauspalvelun yhteydessä ilmoitetut hinnat sisältävät arvonlisäveron 25,5 %.

3. Palvelutason nostaminen greidauksen jälkeen

  • Mikäli asiakas on greidauspalvelun tilatessaan valinnut liian pienen palvelutason kortille ja CGC päättää laskuttaa TCG-kauppaa palvelutason noususta, lähettää TCG-kauppa asiakkaalle laskun palvelutason nostamisesta. Laskun summa on palvelutasojen summien erotus.
    • Esimerkki: Jos asiakas on tilannut palvelutason Bulk (kortin arvo enintään 500 USD) ja CGC on arvioinut kortin arvokkaammaksi ja lähettänyt laskun TCG-kaupalle palvelutason nostamisesta Standard-tasolle, TCG-kauppa lähettää asiakkaalle laskun, jonka summa on Standard- ja Bulk-palvelutasojen hinnan erotus (39,90 € – 14,90 € = 25,00 €)
    • Palvelutason nousu on korttikohtainen. Mikäli asiakas on lähettänyt useamman kortin samassa tilauksessa liian pienellä palvelutasolla, laskutetaan palvelutason nousu jokaisesta kortista erikseen.
  • TCG-kaupan lähettämässä laskussa on 14 päivää maksuaikaa. Maksathan laskun kuitenkin mahdollisimman nopeasti, sillä emme voi toimittaa korttia takaisin asiakkaalle ennen kuin lasku on maksettu. Mikäli laskua ei ole maksettu eräpäivään mennessä, on TCG-kaupalla oikeus pitää korttia hallussaan siihen asti kunnes asiakas on maksanut laskun viivästyskorkoineen ja -kuluineen täysimääräisesti. Mikäli laskua ei ole maksettu 90 päivää laskun alkuperäisen eräpäivän jälkeen, on TCG-kaupalla oikeus myydä greidattu kortti omien kulujensa kattamiseksi.
  • Viivästyskorko on korkolain mukainen. Maksumuistutusmaksu on 5 €.

4. Korttien vakuutus ja katoamistapaukset

Kun asiakas lähettää kortit TCG-kaupalle greidauspalvelun ensimmäisessä vaiheessa, on vastuu korttien hyvästä suojaamisesta kuljetusta varten asiakkaalla. Suosittelemme aina käyttämään lähetystapaa, jossa on seuranta (esim. Postin pikkupaketti).

TCG-kauppa vastaa korttien kunnosta, suojaamisesta ja oikeaoppisesta paketoinnista kun kortit ovat TCG-kaupan hallussa. Kun kortit ovat CGC:n hallussa, korttien kunnosta, suojaamisesta ja oikeaoppisesta käsittelystä vastaa CGC. Kuljetusten aikana asiakkaan kortit ovat vakuutettuina TCG-kaupan toiminnanvastuuvakuutuksella 2 000 000 euroon asti (vakuutuksen tarjoaa If).

Korttien katsotaan olevan TCG-kaupan hallussa silloin kun tilauksen tila on vaiheissa 2, 3, 4 ja 5 (katso tarkemmat tiedot kohdasta ”4. Greidauspalvelun tilauksen vaiheet”). Tilauksissa, joissa greidattujen korttien toimitus tehdään Matkahuollon kautta, kortit ovat vakuutettuina siihen asti kunnes tilaukseen liitetyn Matkahuollon seurannan perusteella lähetys on luovutettu asiakkaalle.

Kaikki greidausprosessissa käytettävät lähetystavat sisältävät seurannan.

Mikäli kortti vahingoittuu tai katoaa sen ollessa CGC:n hallussa, korvaa CGC asiakkaalle kortin arvon Fair Market Value Policyn mukaisesti. Lue lisää CGC:n käyttöehdoista täältä (englanniksi). TCG-kaupan toimiessa korttien välittäjänä, korvaus tulee ensin CGC:lta TCG-kaupalle ja TCG-kauppa välittää korvauksen asiakkaalle. TCG-kauppa käyttää myös Fair Market Value Policya kortin arvon määrittämiseen mikäli asiakkaan kortit vahingoittuvat niiden ollessa TCG-kaupan vastuulla.

5. Greidauspalvelun tilauksen vaiheet

Greidauspalveluun kuuluu 6 eri tilauksen vaihetta, joista asiakas voi helposti seurata korttien greidauksen etenemistä. Greidauspalvelun vaiheet ovat:

Odottaa kortteja asiakkaalta – Tilaus menee automaattisesti tähän vaiheeseen kun asiakas on tehnyt tilauksen verkkokaupasta. Tässä vaiheessa asiakkaan on toimitettava kortit TCG-kaupalle. Saat ohjeet toimitukseen sähköpostitse tilauksen jälkeen.

Odottaa greidaukseen lähetystä – TCG-kauppa on vastaanottanut asiakkaan kortit ja kortit odottavat lähetystä CGC:lle.

Kortit matkalla greidauspalveluun – TCG-kauppa on lähettänyt kortit CGC:lle ja ne ovat FedExin hallussa.

Kortit greidattavana – CGC on rekisteröinyt kortit järjestelmäänsä ja kortit odottavat CGC:n greidausta.

Kortit on greidattu – CGC on greidannut kortit ja ne ovat matkalla takaisin TCG-kaupalle. Mikäli asiakas on valinnut greidatuille korteille noudon, olemme asiakkaaseen yhteydessä sähköpostitse kun kortit ovat noudettavissa.

Lähetetty – TCG-kauppa on lähettänyt greidatut kortit takaisin asiakkaalle ja asiakas on saanut seurantakoodin, jolla lähetystä voi seurata. Mikäli tilauksen toimitustavaksi on valittu nouto, vaihdetaan tilauksen tila ”Lähetetty”-tilaan sitten kun asiakas on noutanut kortit.

Asiakas voi seurata tilauksen eri vaiheita omalta tililtään kirjautumalla TCG-kaupan verkkokauppaan Tilaukset-osiosta. Lähetämme myös sähköposti-ilmoituksen asiakkaalle aina kun greidauspalvelun tilaus etenee vaiheesta toiseen.

6. Sovellettava lainsäädäntö ja riidanratkaisu

Näihin ehtoihin sovelletaan Suomen lakia. Näillä ehdoilla ei rajata Suomen pakottavan lainsäädännön mukaisia kuluttajan oikeuksia.

Jos palveluntarjoaja ja asiakas eivät pääse neuvotteluteitse yhteisymmärrykseen mahdollisessa riitatilanteessa, ratkaistaan riita ensiasteena Varsinais-Suomen käräjäoikeudessa.

Kuluttajakäyttäjä voi viedä riidan myös kotipaikkansa yleisen alioikeuden ratkaistavaksi ja/tai pyytää riitaan kuluttajariitalautakunnan ratkaisusuositusta. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakuntaan, suosittelemme kuluttajaa olemaan yhteydessä kuluttajaneuvontaan.

Kuluttajaneuvonta: www.kkv.fi/kuluttajaneuvonta

Kuluttajariitalautakunta: www.kuluttajariita.fi, Hämeentie 3, PL 3066, 00531 HELSINKI, kril(at)oikeus.fi

Nämä ehdot on päivitetty 16.05.2025