CGC-greidauspalvelun ehdot
Nämä ehdot koskevat TCG-kaupan asiakkaiden tekemiä tilauksia ”CGC-greidauspalvelu”-tuotteelle.
Näiden ehtojen lisäksi greidauspalvelun käytössä sovelletaan palveluntarjoajan CGC:n palveluehtoja (englanniksi).
1. Greidauspalvelun toiminta
TCG-kaupan greidauspalvelu on palvelu-tuote, jota tarjoamme Suomessa asuville asiakkaillemme. Palvelu sisältää asiakkaan keräilykorttien vastaanottamisen, korttien toimittamisen oikeaoppisesti CGC-greidauspalvelulle, greidattujen korttien vastaanottamisen ja toimittamisen takaisin asiakkaalle.
Greidauspalvelu toimii näin:
- Tilaa greidauspalvelu TCG-kaupan verkkokaupasta tilaamalla tämä tuote.
- Lisää tuote ostoskoriin jokaista greidattavaa korttia kohden. Jos greidaat esimerkiksi 5 korttia, lisää tuote 5 kertaa ostoskoriin.
- Voit lisätä useilla eri palvelutasoilla olevia kortteja samaan tilaukseen.
- Huomioithan palvelutasoa valitessasi, että on asiakkaan vastuulla valita oikea palvelutaso greidauspalvelua tilatessa. Mikäli asiakas valitsee liian alhaisen palvelutason, voi CGC veloittaa TCG-kaupalta greidauksen jälkeen ylimääräisen kulun palvelutason nostamisesta vaadittavalle tasolle. Tällaisessa tapauksessa TCG-kauppa lähettää greidauspalvelun tilanneelle asiakkaalle laskun palvelutason nostamisesta. Lue lisää kohdasta ”Palvelutason nostaminen greidauksen jälkeen”.
- Kun olet tehnyt tilauksen, pakkaa korttisi hyvin suojattuna semi-rigid sleeviin pakattuna ja mikäli postitat kortit meille, lähetä kortit meille kirjeenä osoitteeseen TCG-kauppa, PL 64, 20101 Turku (katso suosituksemme miten pakata kortit)
- Suosittelemme lähettämään kortit seurattavana kirjeena (pikkupaketti). TCG-kauppa ei vastaa kuljetuksessa kadonneista lähetyksistä.
- Huom! Kortit on lähetettävä semi-rigid sleeveissa, ei toploadereissa!
- Mikäli toimitat kortit meille Nousiaisiin tai Akaaseen, sovithan toimitusajan sähköpostitse saamiesi ohjeiden mukaisesti.
- Rentoudu ja odota korttiesi paluuta greidauspalvelusta!
CGC:n arvioitu greidausaika on 30 työpäivää siitä, kun he ovat vastaanottaneet kortit. TCG-kauppa lähettää CGC:lle kortteja noin kerran kuukaudessa. Lähetyserien välillä voi kuitenkin kulua myös pidempi aika riippuen siitä, kuinka paljon kortteja saamme greidattavaksi. Pienin määrä, jonka lähetämme kerralla on 50 kappaletta kortteja.
2. Greidauspalvelun hinta
Greidauspalvelun kokonaishinta koostuu kolmesta (3) asiasta: valittu palvelutaso, greidauspalvelun toimituskulut sekä TCG-kaupan palvelumaksu.
- Valitse palvelutaso sen perusteella, minkä arvoinen keräilykorttisi on greidauksen jälkeen
- Ymmärrämme, että kortin tarkkaa arvoa on vaikea tietää etukäteen, mutta pyydämme sinua tekemään omaan harkintaasi perustuvan mahdollisimman tarkan arvion kortin arvosta.
- Mikäli kortille on valittu liian pieni palvelutaso, voi CGC pyytää lisämaksua palvelutason nostamisesta greidaamisen jälkeen. Tässä tapauksessa TCG-kauppa lähettää asiakkaalle laskun palvelutason nostamisesta. Lue lisää kohdasta ”Palvelutason nostaminen greidauksen jälkeen”.
- TCG-kaupan palvelumaksu on 9,90 € per tilaus
- Katso alta greidauspalvelun toimituskulujen lisätiedot
2.1 Greidauspalvelun toimituskulut
CGC-greidauspalvelun toimituskulut ovat 1,50 € per greidattava kortti.
Greidauspalvelun toimituskulut sisältävät:
- Korttien toimitus TCG-kaupan toimistolta CGC:lle (FedEx)
- Korttien palautus CGC:lta TCG-kaupan toimistolle (FedEx)
Toimituskuluihin lisätään 7,90 € mikäli valitset greidattujen korttien toimitustavaksi postituksen lähimpään noutopisteeseen tai 13,90 € mikäli valitset greidattujen korttien toimitustavaksi postituksen kotiintoimituksella. Greidattujen korttien nouto Nousiaisista tai Akaasta on ilmainen.
Hinnat sisältävät arvonlisäveron 25,5 %
2.2 Tullimaksut ja arvonlisäverot
Asiakkaan ei tarvitse tullata lähetyksiä missään vaiheessa eikä lähetyksistä tule ylimääräisiä tullimaksuja. Kun tilaat TCG-kaupan greidauspalvelun, näet lopullisen summan kassalla. Kaikki greidauspalvelun yhteydessä ilmoitetut hinnat sisältävät arvonlisäveron 25,5 %.
3. Palvelutason nostaminen greidauksen jälkeen
- Mikäli asiakas on greidauspalvelun tilatessaan valinnut liian pienen palvelutason kortille ja CGC päättää laskuttaa TCG-kauppaa palvelutason noususta, lähettää TCG-kauppa asiakkaalle laskun palvelutason nostamisesta. Laskun summa on palvelutasojen summien erotus.
- Esimerkki: Jos asiakas on tilannut palvelutason Bulk (kortin arvo enintään 500 USD) ja CGC on arvioinut kortin arvokkaammaksi ja lähettänyt laskun TCG-kaupalle palvelutason nostamisesta Standard-tasolle, TCG-kauppa lähettää asiakkaalle laskun, jonka summa on Standard- ja Bulk-palvelutasojen hinnan erotus (39,90 € – 14,90 € = 25,00 €)
- Palvelutason nousu on korttikohtainen. Mikäli asiakas on lähettänyt useamman kortin samassa tilauksessa liian pienellä palvelutasolla, laskutetaan palvelutason nousu jokaisesta kortista erikseen.
- TCG-kaupan lähettämässä laskussa on 14 päivää maksuaikaa. Maksathan laskun kuitenkin mahdollisimman nopeasti, sillä emme voi toimittaa korttia takaisin asiakkaalle ennen kuin lasku on maksettu. Mikäli laskua ei ole maksettu eräpäivään mennessä, on TCG-kaupalla oikeus pitää korttia hallussaan siihen asti kunnes asiakas on maksanut laskun viivästyskorkoineen ja -kuluineen täysimääräisesti. Mikäli laskua ei ole maksettu 90 päivää laskun alkuperäisen eräpäivän jälkeen, on TCG-kaupalla oikeus myydä greidattu kortti omien kulujensa kattamiseksi.
- Viivästyskorko on korkolain mukainen. Maksumuistutusmaksu on 5 €.
4. Korttien vakuutus ja katoamistapaukset
Kun asiakas lähettää kortit TCG-kaupalle greidauspalvelun ensimmäisessä vaiheessa, on vastuu korttien hyvästä suojaamisesta kuljetusta varten asiakkaalla. Suosittelemme aina käyttämään lähetystapaa, jossa on seuranta (esim. Postin pikkupaketti).
TCG-kauppa vastaa korttien kunnosta, suojaamisesta ja oikeaoppisesta paketoinnista kun kortit ovat TCG-kaupan hallussa. Korttien ollessa CGC:n hallussa, vastaa CGC korttien käsittelystä.
Mikäli kortti vahingoittuu tai katoaa sen ollessa CGC:n hallussa, korvaa CGC asiakkaalle kortin arvon Fair Market Value Policyn mukaisesti. Lue lisää CGC:n käyttöehdoista täältä (englanniksi). TCG-kaupan toimiessa korttien välittäjänä, korvaus tulee ensin CGC:lta TCG-kaupalle ja TCG-kauppa välittää korvauksen asiakkaalle. TCG-kauppa käyttää myös Fair Market Value Policya kortin arvon määrittämiseen mikäli asiakkaan kortit vahingoittuvat niiden ollessa TCG-kaupan vastuulla.
5. Greidauspalvelun tilauksen vaiheet
Greidauspalveluun kuuluu 6 eri tilauksen vaihetta, joista asiakas voi helposti seurata korttien greidauksen etenemistä. Greidauspalvelun vaiheet ovat:
Odottaa kortteja asiakkaalta – Tilaus menee automaattisesti tähän vaiheeseen kun asiakas on tehnyt tilauksen verkkokaupasta. Tässä vaiheessa asiakkaan on toimitettava kortit TCG-kaupalle. Saat ohjeet toimitukseen sähköpostitse tilauksen jälkeen.
Odottaa greidaukseen lähetystä – TCG-kauppa on vastaanottanut asiakkaan kortit ja kortit odottavat lähetystä CGC:lle.
Kortit matkalla greidauspalveluun – TCG-kauppa on lähettänyt kortit CGC:lle ja ne ovat kuriirin hallussa.
Kortit greidattavana – CGC on vastaanottanut kortit ja kortit odottavat CGC:n greidausta.
Kortit on greidattu – CGC on greidannut kortit ja ne ovat matkalla takaisin TCG-kaupalle. Kortit ovat kuriiripalvelun hallussa tässä vaiheessa.
Greidatut kortit toimitettu – TCG-kauppa on lähettänyt greidatut kortit takaisin asiakkaalle ja asiakas on saanut seurantakoodin, jolla lähetystä voi seurata.
Asiakas voi seurata tilauksen eri vaiheita omalta tililtään kirjautumalla TCG-kaupan verkkokauppaan Tilaukset-osiosta. Lähetämme myös sähköposti-ilmoituksen asiakkaalle aina kun greidauspalvelun tilaus etenee vaiheesta toiseen.
6. Sovellettava lainsäädäntö ja riidanratkaisu
Näihin ehtoihin sovelletaan Suomen lakia. Näillä ehdoilla ei rajata Suomen pakottavan lainsäädännön mukaisia kuluttajan oikeuksia.
Jos palveluntarjoaja ja asiakas eivät pääse neuvotteluteitse yhteisymmärrykseen mahdollisessa riitatilanteessa, ratkaistaan riita ensiasteena Varsinais-Suomen käräjäoikeudessa.
Kuluttajakäyttäjä voi viedä riidan myös kotipaikkansa yleisen alioikeuden ratkaistavaksi ja/tai pyytää riitaan kuluttajariitalautakunnan ratkaisusuositusta. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakuntaan, suosittelemme kuluttajaa olemaan yhteydessä kuluttajaneuvontaan.
Kuluttajaneuvonta: www.kkv.fi/kuluttajaneuvonta
Kuluttajariitalautakunta: www.kuluttajariita.fi, Hämeentie 3, PL 3066, 00531 HELSINKI, kril(at)oikeus.fi
Nämä ehdot on päivitetty 26.01.2025